18 Haziran 2010 Cuma

cehennem sıcağı vs mağara serinliği( güvercinlik)

Yazar: Ferdi Uğurlu
Yazı Tarihi: 18 Haziran 2010

4-8 Haziran 2010 Konya - Güneysınırı-Güvercinlik Mağarası Kampı

çantamı aldım koluma
çıktım kampüs yoluna
ben bir ego beklerken, beklerken beklerken beklerken beklerken....gelmedi meret.ne ego ne dolmuş..zaten bekleyince gelmezler..faaliyet benim için sorunla başladı inat yaptım geldim..
faaliyet öncesi çimenlerde keyif yapılıp bol bol eğlenildi..keyifli bi gezi olacağı burdan belliydi:D
güsel bi 4 haziran akşamı saat 11 de malzemeler arabaya yüklenip 11.30 da yola çıkıldı..(cem,cansu,eşref,şeyda,emrah,anıl,ahmet sücü,aycan,şeref,ebru ve FERDİ )okulun verdiği nimetlerden faydalanıp otobüse güzelce yayıldık.koltuk fazlası vardı ve bu koltuklar usta ellerde güselce sahiplenildi..yola çıkıldıktan sonra bu usta ellerce sahiplenmiş koltukta mışıl mışıl uyudum.. ben uyurken bol muhabbet bol eğlence olmuş olsa gerek ki sabah ben kalktığımda herkes yorgundu..
uyandığımda konyaya çoktan varmış jandarmadan izin istiyorduk.izinler alındıktan sonra uygun bi fırından bolca ekmek alındı..şöför abey bunlar az 50 tane alın nağraları atsa da 30tane alıp yola koyulduk..(ekmekler sıcakken çok güseldi) uygun köyden muhtar alınıp mağaranın yoluna girildi..muhtarla emrah'ın konuşmalar şahane idi..emrah halktan bihaber bilim adamı rölünde efenim buralar testisin çekilmesi ile oluşup tüm buralar karstiktir.. muhtarın aklında küfür mü edio gibi düşünceler geçse de bu düşünceleri günyüzüne vurmayıp mağarayı gösterdi...muhtar beyimiz tüm köy gibi defineci olup bazı masallar anlatsa da pek ciddeye alınmadan dinlenildi..
neyse mağara bulundu kamp kuruldu..sabahın serinliğinde yatalım denildi..(öğlen bi grup mağaraya girckt)amabiz yatar yatmaz güneş tepimize çöreklendi ve çadır içinde sauna etkisi yaptı..ahmet hariç uyuyan yoktu..burdan brawoo ahmet nağraları atıp alkışlıyorum kendisini..
az birz uyunup aycan emrah cem ve şeyda mağaraya döşemeye indiler.bzde ahmetle yanlarında yancı modunda bi istekleri olursa gider alır geliriz die onlarla gittik..
bi istekleri olursa diye gittik ama istekleri olmaz olur mu hiç :D
ahmet ve ben mağara ile kamp arasında mekik dokuduk.git gel git gel git gel öldüm ama şeydanın bnm yerime sen gir sözünden sonra hemen dirildim ve bi koşu kamp yerine gidip hazırlanıp geldim.artık inmeye hazırdım.korkmdan da inmeye başladım(yalan hafif tırsma vardı)
mayısları saymazsak ilk dikey mağaram denilebilirdi..inmesi çok zevkliydi..hep freee..şıııııııııııır die iniosun...inerken çıkması nasıl olur die pek düşünmedim..hep şııııııııır die indim.. 85 metre döşeme yapıldıktan sonra ,söz verilen saat geldiği için mağaradan çıkıldı...(döşeme tam bitmemiş mağaranın dibine inilmemişti..).(döşeme için emrah ve cem in ellerinden öperim..)
çıkarken anaaam ağladı...ama yinede pek yorulmadan çıktım :D(yalan )
2.gn mğaraya şeref eşref cansu anıl ve yine cem girdi.cem mağaranın dibini görmek istese 85mt inilip bunun çıkması da var denip daha fasla inilmemiş...ama çok eğlenilmiş...hatta eşrefin mağaradayken star wars ve yemek sözü verdiği söylentileri var...unutulmaya bu :D
2inci günün akşamında son grup mağara girdi şeyda ebru ahmet ve yine emrah ve ben..
ilk gün zorluğu gördüm bidaa dik mağaraya inmem desem de dibini görmeyen dıt dıt dıt diyerek yine indim mağaraya..ben 9.30 da mağaraya inmeme rağmen birkaç aksilik (evet ebru eğer bunu okuyosan o aksilik sensin :p ) yüzünden grubunun mağaraya inmesi 11.30 u buldu..mağaraya inmek dediysemde sadece ilk bölümünü..neyse takım geldi..yavaş yavaş aşağılara inildi..40-80-85-100-130 mt derken bide baktık ki dipteyiz..hobaaaaa..içerisi şahane...avrupa ve türkiyenin en büyük galerisi sözleri gerçekmiş...sesimizin yankısı 6 saniye sonra geri geliodu..ses hızı ve süreden mağaranın uzunluğu ölçülebilir..ilgilenenlerin dikkatine ...
oluşumlar fln şahane...uff o perdeler de ne öyle..:D tek kötü yanı mağaranın dibindeki mad kaynaklı o yazılar idi..mad a kızdım..ankaraya gelince yine kızıcam..bidaaha yapmasınlar :D
ııııııııı -ıh (bunu söylerken yumruğunuzu kapatıp işaret parmağınızı kaldırın ve sallayın) :D
yukardakilere verilen saat yaklaşıyordu ve çıkılması gereken 135 mtre vardı, oyüzden anagaleri de az gezildi..yukarı çıkılmaya başlandı..bana bir hurç verildi...şuan düşünüyorumda fasla ağır değildi sanırım..taşımaya başladım..ben yukarlara çıktıkca hurç ağırlaştı ben çıktıkça o ağırlaştı ve sonunda en uygun olmayan yere bıraktım onu...(üzgünüm)ardından cem girip aldı sağolsun.süpersin cem...
mağarada 13 saat kaldıktan sonra çıktığımda zombi gibiydim..ısınmak su içmek işemek,yemek ve sigara istiyordum..tüm ihtiyacım olan şeyler bunlardı..dünyevi zevklerden arınmıştım :)
bana isteklerimi verene tapabilirdim ki tam o anda aycan yardımıma yetişti..bir dediğimi iki etmedi.şuan isterse ona tapabilirim(yalan) çok teşekkürler aycan
mağaradan çıkıldı güsel bi uykudan sonra kamp toplandı ve yola çıkıldı..ben gelirken uyuduğum gibi dönüşte de uyudum...ilk uyandığımda bi hayratta durulmuştu..el yüz ayak yıkandı..serinledik güselce...ikinci uyandığımda bi lokanta önündeydik..güselce yemek yedik
1.5 metrelik pideler geldi..çeşit çeşit . süperdi..kaçıranlar gelemeyenler adına da bol bol yedim merak etmesinler .:D
3 üncü uyandığımda da kampüse varmıştık..
malzemeler indirildi..faaaliyet toplantısı yapıldı ve dağıldık..
(konya kampında günü kurtaran adam cem dir ..süpermencem.. emraha da batman diyebilriz sanırım )
işte benim gözümden konya kampı..gece geç saatlerde yazdığım için yanlışlar olabilir..şimdiden özür dilerim