20 Nisan 2011 Çarşamba

25 KİŞİLİK ARAÇ VE KUMANYAYLA 12 KİŞİLİK FAALİYET

Sene 2011 faaliyete gittim

Sebep oldu desandör bir taşa kıydım

Sakar defterine adımı koydum

Sakardan mağaraya döşemeci olmaz

Cumadan yola çıkcağımız için herzamanki gibi perşembeden hazırlıklara başladım.Bir yandan yarınki sunum bir yandan ödev bir yandan çanta derken saat oldu gece 03.00. Cuma günkü derslere eşyalarım fazla olduğu için kamp çantamı getiremedim. Dersim saat 16.15 de bitti. Bir koşturmaca eve git gel saat oldu 17.45 ( babam saolsun yoksa yetişemicektim). Servisin yanına geldiğimde bir baktım üç sarhoş (Çağlar,Şeref,Anıl Öser) bağıra bağıra şarkı söylüyor bir ekipte eşyaları yüklüyor.

Eşya yükleme işi bittikten sonra herzamanki gibi Anümablıları bekledik. Anıl ve Tahsin Anümab’dan Alper ,Emre ve Peri’ye ulaşmak için dört elle telefona sarıldılar. Telefon görüşmelerinden sonra Alper’in sınavdan çıktığı, Emre ve Peri Eskişehir’den yeni geldikleri öğrenildi ve onlar Aşti’den, bizim Emre Fedakar’da Ankamall’den alınmak üzere yola çıkan ekipte EMRAH,TAHSİN,ANIL ALKAN,FERDİ,ŞEREF,MUSA,ÇAĞLAR VE BEN vardım. Önce AŞTİ’DEN Anümablıları sonra bizim Fedakar’ı alıp Karabük üzerinden mağaraya doğru gidilmesi üzerini anlaşılıp mağaraya doğru yola devam edildi. (NOT:Birdaha iş çıkışı saatlerinde Konya yoluna girmeyelim).

Şarkı-türkü, uyuyan, yolu izleyen derken Karabük’e geldik. Herzamanki gibi bir restorantla anlaşılıp çorbalar 2.5 tl yapıldı. Ferdi işkembe çorbası olmadığı için bişey içmicem triplerine girsede sonradan yayla çorbası içerken görüldü. Karabük’den sonra yolun çoğunda uyuduğum için yolla ilgili fazla bişey aktaramayacağım. DİP NOT: Yolda giderken yağan kar kampa uyku tulumsuz(Fedakar),şortla(Çağlar) gelen arkadaşları ve sıcak kamp geçirmek(bütün ekip) isteyen arkadaşları daha kamp başlamadan biraz üzmüştü. Yağış bekleniyordu ama kar olması ve soğuk olması beklenmiyordu.

Gece saatlerinde mağaranın bulunduğu Dağlı köyüne varıldı. Mağaraya önceden gelen Tahsin ve Emrah mağarayı bulmak için yolu gözlüyorlar Anıl ve bende eşlik ediyorduk. Biraz aradıktan sonra bir yol ayrımı bulunup oraya girildi. Emrah, Tahsin ve Anıl mağaraya gelip gelmediğimizi teğit etmek için ileri bakmaya gittiler. Gerigelip derenin mağaraya göre ters aktığını söyleyip mağaranın burda olmadığını varsaydılar ve gece arabada kalıp sabah birdaha bakılması üzerine anlaştılar.Sabah bir komyonetin sesine uyanan Emrah aşağı inip adamlara mağaranın yerini sorduğunda mağaraya gelmiş olduğumuzu öğrendi. Sonra yol ayrımından içeri girip kamp alanına eşyaları taşıdık ve kampı kurduk.

Sabah saat 9 da kamp kurma işi bitti. Emrah ve ben döşeme ekibi olarak girceğimiz için Emrah saat 11 de uyanmak üzere yattı. Bizde odun, ateş, yemeklerin düzenlenmesi işleriyle uğraştık. Ateş yakma işi odunların yaş olması nedeniyle biraz uzun sürdü.Ferdi ateşin yanmamasını benim odunların yerini değiştirmeme bağlasada uzun uğraşlar sonunda ateşi yaktı. Sonra yorgun olanlar uykuya çekildi. Bende saat 11 de Emrah’ı uyandırmak için çadırı açarken Emrah uyanmış fermuarın altından bana el hareketi yapıyordu. Oldumu şimdiJ.Tahsin’in yardımıyla Emrahla mağaraya incek malzemeleri ayarlarken Musa ve Çağlar’ın yemek yaparkenki muhabbetleri bizi güldürüyordu.Ben böyle yemek yapan iki adam görmedim. Eşyalar hazırladı mağaraya doğru yola çıktık. Bize Emre Fedakar eşlik etti. Emniyet hattını kurduktan sonra mağarın ağzına geldik.(Hedef 170 metre) Önden ben döşeme için gitcektim arkadan Emrah gelcekti ama ilk inişe bolt çakmam çok zamanımı alınca ve kollarım yorulunca (bu işe çözüm bulmam lazım) önden Emrah gitti bende ardından. Bazı boltlar hazır olduğu için istasyon kurulup geçildi. Bazı yerlerde Emrah bolt çakmak durumunda kaldı (3-4 kere) bolt çakılırken gerçekten hurçla ipte beklemek zor oluyor.İnişte şelalenin sesinden anlaşmak zor oluyordu Emrah ip boş demek için bana dalgıç dilinde okey diyor bende ipe giriyordum. Ilk 90 metrenin son inişinde şelaleden ıslandık ve indikten sonra bir kuru kola girdik (kuru kol mevsimden dolayı olmuş ıslak kol). Biraz dinlendikten sonra Emrah bir kayadan ipin gerginliğini alıp kısa bir iniş için bir yerdende doğal emniyet alıp aşağı indi. Bende ardından inmek için ipin gerginliğini aldığı ipe desendör girip aslınca (artık yorgunluktanmı, mallığımdanmı, Emrah’a göre uykusuzluktanmı bilmiyorum) kayayla birlikte kaymaya başladık Emrah aşağıda olduğu için bağırmaya çalıştım ama ilk başta bende kaydığım için kaya diğe bağırdığım sesler garip çıksada durduğumda düzgün bağırmayı başardım. Kaya tam inişin başında dik bir şekilde durdu. Ben panik halinde Emrah’ı yukarı çağırdım (mağarada heyecanlandığım oldu ama böyle korktuğum daha görülmemiştir).Emrah geldikten sonra benim ilerlememi istedi ve kendisi kayanın yanına gelip ipe dolanan kayayı ipten kurtarıp aşağı itti. Olayı atlatmamızdan dolayı biraz rahatlasamda kendime gelememiştim. Emrahla konuştuktan sonra daha inmemeyi kararlaştırdık ve arkadan gelen ekibi (Anıl, Ferdi, Şeref, Anümab(Alper, Emre, Peri) beklemeye başladık. Beklerken bişeyler yedik ve üşüdüğümüz için Emrahla birbirimizi ısıtmak için çözümler aradık.Diğer ekibin iniş sesleri geliyordu aslında sadece Anıl’ın bağırmaları geliyordu.Ekip yanımıza geldiğinde üç kişiydiler (Anıl, Alper, Ferdi). Diğerleri hava şartlarının bozulması ve üşüdükleri için girmemişler. Onlar geldikten sonra ilk Emrah sonra ben çıktım son inişi döşemediğimiz için hurcu Anıl’a bıraktım (saolsun yoksa ben çıkaramayacaktım). Artık mağardan çıkmak için bütün gücümle el cumarı ve ayak bağına asıldıktan sonra kendimi Emrahla kampta buldum. (çıkarken şelale ve yağış yüzünden donuma kadar ıslandım). Saolsun Çağlar elbiselerimi çıkarmamda yardımcı oldu. Uyku tulumuna girip bir güzel ısındıktan sonra yemek yemek için çadırdan çıktım. Bu arada Ferdi, Alper’in mağardan geç çıkması üzerine kamptan Tahsin’i çağırttırıyor (Tahsin’de kampa gelen iki ışık görüp biri yok olunca birinin eğitim hattına düştüğünü düşünüp dere tepe dinlemeden koşarak gidiyor sonradan Alper’in geciktiğini öğreniyor).Ekip Alper’inde mağaradan çıkmasıyla kampa dönüyor. Yavaş yavaş herkes uykuya çekildi. Sabah aldığım bir duyuma göre gece Ferdi ve Emre Fedakar aynı tulumda kalmış (Fedakar’ın gece pantolonunu sıyırdığı Ferdi’nin de üşüdüğü duyumlar arasında). Tahsin ve Anıl sabahki gircek ekibi iptal ettikten sonra Anıl ve Çağlar mağarayı toplamak için gittiler (Çağlar’ın ilk dikey mağarası). Bu sırada bizde kampı topladık. Anıl ve Çağlar’ı beklerken ben, Ferdi ve Şeref yürüyüşe çıktık. Anıl ve Çağlar geldikten sonra aracın orda eşyalarını değiştirdiler ve ardından beklenen dönüşe geçtik.Bu sefer Kastamonu üzerinden. Kastamonu’ya geldiğimizde bir restoranta girip etli ekmek yedik.(ne tadı vardı ne tuzu aç olduğumuz için yedik;Devrekani’de yediğimizle alakası yok). Ilgaz dağını geçerken galiba yılın son karını gördük ve Ankara’ya vardık.

Öncelikle faaliyet sorumluları Tahsin ve Anıl’a sonrada emeği geçen herkese teşekkürler.