15 Nisan 2015 Çarşamba

İLK DOĞAL SRT İLK HEYECAN

10 Nisan 2015 günlerden cuma. Perşembeden başladım çantayı hazırlamaya her zaman kamplarda her koşula hazırlıklı olunması gerektiği bilinciyle hazırladığım çantama kampta giymeye eldiven koymadım . Gittiğimiz yerde Konya Güvercinlik olunca elimin acısı hala sıcak kalıyor haliyle. Öğrencilik hali aracımızı yükledik jeolojinin arka kapısından tıka basa ve koyulduk yola.Yolculukta bir ayrı güzeldir Hümakla. Hayatımın en zevkli en eğlenceli otobüs yolculuklarını hümakla yaptığımı itiraf etmeyelim öncelikle. Hümak öyle bir aile ki eğlenirken öğrenme diye bir olgu vardır ya. Hem karnınız ağrıyana kadar gülersiniz, hem de arada hadi canım dediğiniz çok değişik muhabbetler döner. Yine böyle bir yolculuğa başladık Beytepe'den akşam 20.00 da. Az gittik uz gittik dere tepe düz gittik derken kaybolduk . Mağaranın adı güvercinlik gibi genel bir isim olduğundan google map abi sağ olsun her yeri güvercinlik diye işaretliyor Konya bölgesinde.
Öyle böyle derken vardık kamp alanımıza varmadan az öncede minibüsle drift nasıl atılır öğrendik şöför abimizden. İndik otobüsten baktık az adamız dedik 5 çadır kuralım yatalım. Çadırları kurduk yattık. Sabah bir baktım 10 tane çadır var .Henüz hümak ın çömezlerinden olduğumdan bende haliyle birazda heyecanla uyandım sabah. 130 metre srt var tabi insan heyecanlanıyor. Ekipçe hazırlandık döşeme ekibindeyiz. Adı da karizmatik ekibin ama ben daha döşeme bilmediğimden hurç taşıyıcı olarak görev bilincim yüksek bir şekilde yüklendim hurcu saldım kendimi karanlığa ipten. İlk başta biraz korku sarıyor tabi kapkaranlık derin yer abi. İlk duvarı indim baktım kolay iniliyor inerken insan bir keyif alıyor hemen bir özgüven patlaması ikinci üçüncü derken bir baktık dipteyiz. Ben Mete,Anıl,Nartjan dipteki galerinin büyüklüğü yüzeyde olmayan güzellikleriyle ipten inip arkamızı dönünce karşılaştık. İçimde İstanbul'u fethetmişim gibi bir duygu oluştu. Dipte biraz dolaştık,kireçtaşı ve suyun binlerce yıl süren harika uyumuyla oluşmuş o yapılar büyüledi direk beni. Sonra sıra geldi çıkmaya. Çıkarken bir ara neden gaza geldiğimi sorgulamadım değil ama çıkarken o gün ışığını tekrar görmek verdiğim emeğin karşılığını hakkıyla almışım gibi bir his uyandırdı içimde.Hem ilk bu kadar büyük çaplı srt deneyimimden sağ salim çıkmak. Hem ekibimin bana verdiği destek.Hem de diğer arkadaşlarımın dışar da elinde al abi sıcak kahve diyerek gelmesi cidden çok güzel bir his.
Bir yandan mutluyum keyifliyim bir yandan da içerinin güzellikleri hala gözümde döndüm kamp alanına. Bana bu güzel kampı yaşatan. Beni mağaracılık sporu ile tanıştıran tüm hümak ailesine ve o ailenin tüm güzel insanlarına(bende onlardan biriyim) çok teşekkür ediyorum. Beraber nice kamplara katılmak dileğiyle esen kalın.
Bahadır Seçen

nezorıs dedi ki...

Hos gelmissin aileye, daha cok ani bekliyorum. Hem okumasi da keyifli :)

İletişim

Bu blogda yazar olarak yer almak ve katkıda bulunmak istiyorsanız, blog yöneticileri ile iletişime geçmeniz yeterli olacaktır.

Blog Yöneticileri

HAKKINDA

Hacettepe Üniversitesi Mağara Araştırma Topluluğu (HÜMAK) 1988 yılında kurulmuştur. Kurulduğu günden itibaren Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde araştırma ve eğitim faaliyetlerine devam etmektedir.

AMAÇ

Hacettepe Üniversitesi Mağara Araştırma Topluluğu 'nun (HÜMAK) çok yazarlı resmi ve gayrıresmi paylaşım ortamıdır.

Kafasından bareti eksik etmeyen tüm mağaracıları aramızda görmekten keyif, zevk, haz ve gurur duyarız, hoşnut kalırız..